زندگی هوشمند

زندگی اگه ارزش زندگی کردن داره ارزش بهتر زندگی کردن رو هم داره

زندگی هوشمند

زندگی اگه ارزش زندگی کردن داره ارزش بهتر زندگی کردن رو هم داره

زندگی هوشمند

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

آخرین نظرات

نویسندگان

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است



اگر شما یک طراح وب هستید، باید بدانید که یک هوش مصنوعی جدید می‌تواند کار شما را انجام دهد. مشتریان می‌توانند مستقیما مشخص کنند که وبسایت دقیق‌شان چه شکلی باشد. این هوش مصنوعی هنوز به مدت محدودی یک بتای آزمایشی است، اما به زودی ارایه می‌شود. این هوش مصنوعی «گرید» (The Grid) نام دارد و این احساس را به شما می‌دهد که گویا با یک انسان تعامل می‌کنید.

هوش مصنوعی از راه رسیده است و باید بتوانیم رزومه‌هایمان را قوی‌تر کنیم. امروزه، محققان هوش مصنوعی می‌توانند انبوهی از داده‌های مصرف اینترنت را استخراج کنند. در گذشته، پیشرفت در فناوری باعث شد کارگرانی که کارهای یدی سنگین انجام می‌دهند، کنار گذاشته شوند. حالا هم پیشرفت در هوش مصنوعی درصد قابل توجهی از شغل‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تقریبا هر کاری که افراد حرفه در یک روز کاری عادی انجام می‌دهند، می‌تواند با هوش مصنوعی اتوماتیک شود. حتی پیش‌بینی شده که نصف شغل‌های رایج فعلی به احتمال زیاد تا سال ۲۰۳۵ اتوماسیون می‌شوند.

در ادامه ۱۰ شغل را مثال می‌زنیم که احتمالا هوش مصنوعی جای آنها را می‌گیرد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۶ ، ۲۲:۵۹
محمدرضا حمیدی


خانه هوشمند ، زندگی در مد هدایت خودکار است - پیشرفت روز افزون در عرصه صنعت هوشمند سازی ساختمان ، آسایش و رفاه  خانه را همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی  به ارمغان آورده است.خانه ای که مانند یک خدمتکار تمامی سعی و تلاش خود را می کند تا بیشترین خدمت را برای شما انجام دهد و شما بیشترین لذت را از داشتن آن بچشید.خانه حضور شما را حس می کند ، تغییرات گرمایشی و سرمایشی را متوجه می شود ، علایق و سلایق شما را میداند و خود به صورت خودکار به عنوان دستیار شما فرامین لازم را به اثاثه خانه صادر می کند. خانه هوشمند عادت سرمایی و گرمایی شما را خوب می شناسد و قبل از اینکه از سرما یا گرما کلافه شوید دمای مورد نظر شما را فراهم می سازد. این امکان باعث می شود تا وقتی در منزل نیستید انرژی با ارزش هدر نرود.

پس ساختمان شما به نوعی صرفه جویی هم می کند. حتی می توانید میزان مصرف انرژی خود را مشاهده کنید و یا هنگامی که سیم کشی منزل شما دچار مشکل شود و بار اضافی وجود دارد از آن مطلع شوید.

روز سختی داشتید؟نظرتان با تماشای یک فیلم جذاب چیست؟ می خواهید بروید پرده ها را بکشید و چراغ های اضافی را خاموش کنید تا نور به میزان نیاز شود؟ دنبال کنترل تلویزون می گردید؟ صبر کنید این همه کار لازم نیست! شاید میپرسید چرا؟ خب پس هنوز نمی دانید خانه هوشمند شما چه کارهای خارق العاده ای می تواند بکند.

در کمال آرامش روی کاناپه لم دهید و با فشردن یک دکمه معجزه هوشمند سازی را ببینید. تمام این سناریو توسط خانه هوشمند شما اجرا می شود.

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۶ ، ۰۳:۰۱
محمدرضا حمیدی


کاربردهای فناوری اینترنت اشیا


همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، سرویس ها و کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه های متنوعی مطرح هستند، که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: ساختمان، انرژی، خانه و مشتری، سلامت، صنعت، حمل و نقل، خرده‌فروشی، امنیت عمومی، شبکه و فناوری اطلاعات. همچنین در این شکل، (۱) کاربردهای مذکور در گروه‌‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند (برای مثال در حوزه خانه هوشمند، گروه‌های زیرساخت، امنیت، تسهیلات رفاهی و سرگرمی وجود دارند)، (۲) نمونه‌هایی برای هر یک از این گروه‌ها آورده شده است (برای مثال در زیرگروه زیرساخت خانه هوشمند، مدیریت انرژی وجود دارد) و (۳) در نهایت تجهیزات مورد استفاده بیان شده است (برای مثال در حوزه خانه هوشمند، دوربین دیجیتال وجود دارد).

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۶ ، ۰۰:۱۱
محمدرضا حمیدی

IOT_generic_pg-650-80

حتما عبارت اینترنت اشیا به گوشتان خورده است. عبارتی که به اینترنتی شدن تمام وسایل درون منزل و خیلی چیزهای دیگر در اطرافمان اشاره می‌کند. با اینکه اخیرا زیاد از این رویکرد می‌شنویم، شاید تعریف درست و جامعی از آن نشنیده باشیم و هنوز هم مفهوم آن برایمان نامشخص باشد.

پس در مقاله زیر تصمیم گرفتیم که به توضیح مختصر این پدیده بپردازیم و شما را با آن بیشتر آشنا سازیم.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۶ ، ۲۳:۵۶
محمدرضا حمیدی

« هوش مصنوعی ، دانش ساختن ماشین‌‌ ها یا برنامه‌های هوشمند است. »   همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی‌آید،حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد:
1ـ هوشمندی چیست؟
2ـ برنامه‌های هوشمند، چه نوعی از برنامه‌ها هستند؟تعریف دیگری که از هوش مصنوعی می‌توان ارائه داد به قرار زیر است:
   « هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک (Perception)، استدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد.»و در نهایت تعریف سوم هوش مصنوعی از قرار زیر است:

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۶ ، ۰۳:۰۶
محمدرضا حمیدی